V šolskem letu 2019/20 smo znotraj projekta odšli na prvo mobilnost na Norveško z namenom opazovanja in spoznavanja naravnega učnega okolja v norveških vrtcih.
Spoznali smo, da v norveških vrtcih z otroki preživijo do 70% časa na prostem, ne glede na vremenske razmere. Vsi otroci imajo za ta namen nepremočljiva oblačila in obutev. Tudi počitek 1- do 3-letnih otrok v večini vrtcev poteka na prostem (otroci spijo v svojem vozičku), in sicer do -5’C.
Fasciniralo nas je, kako si sami z otroki pripravijo topel obrok na ognju v naravi ali v “gril” hišicah, ki jih imajo na igriščih vrtcev. Slabost pa je, da imajo otroci v vrtcu le enkrat na teden topel obrok, ostale dni jedo za kosilo kruh in razne namaze ter sadje.
Igrišča pri vrtcih so velika in reliefno razgibana. Če na njih nimajo skal in podrtih debel, kot je to v naravnem okolju, jih sami postavijo in poskrbijo, da je teren razgiban. S tem otrokom omogočajo, da so že od malega navajeni na naravne ovire in se jih naučijo premagovati (v nasprotju z našimi vrtci, ko moramo vse potencialno “nevarne predmete” zaščititi oz. odstraniti z igrišč). Na igriščih imajo tudi visoke grede za pridelovanje zelišč in zelenjave ter sadno grmičevje in drevje. Z otroki preživijo veliko časa tudi izven igrišč vrtca (v bližnjih gozdovih, na poljih, travnikih).
Poleg spodbudnega učnega okolja na prostem smo spoznali tudi norveški predšolski sistem: delo njihovih strokovnih delavcev, normative, izobraževanje, sistemizacijo, načine sodelovanja s starši, delo z otroki s posebnimi potrebami …
Izkušnja mobilnosti je bila pozitivna in poučna, saj bomo nova spoznanja in ideje enlightened, ki smo jih pridobili na mobilnosti, vključili pri načrtovanju in izgradnji naše nove vrtne igralnice ob Seliški cesti.